lottewolters.reismee.nl

Mexico City and Puebla

Lieve vrienden en familie,

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen, maar geen bericht is goed bericht in dit geval!

Ik ben ontzettend aan het genieten van de verschillende mensen die ik ontmoet, de mooie plekjes die ik zie, het allerdaagse leven van de mexicanen dat ik meemaak. Ook heb ik enkele dngen van hun cultuur meegekregen.

Laat ik beginnen bij het begin. Na een natuurlijk emotioneel afscheid van mijn lieve ouders, zussen en schoonbroer zat ik in een heel luxe vliegtuig naar madrid. Echt genieten, grote stoelen en met leuke medereizigers! Twee gezellige meiden waarvan 1 lekker met twee vriendinnen naar brasil ging en de ander ging haar vriend opzoeken in Puebla (stad onder mexico city). Dit meisje ziet haar vriend 2x in het jaar voor twee weken tot een maand echt respect dat ze dit zo samen kunnen. Leuk om te zien dat het kan werken. Met haar heb ik gezellig gewacht op het vliegtuig naar Mexico City. Dit vliegtuig was iets minder confortabel. Ik had gehoopt op een marathon nieuwe filmpjes of heerlijke afleveringen van friends- sex and the city, noem het maar op. Nee hoor, kleine stoelen, geen beenruimt e en een tv op een km afstand die je natuurlijk niet kon vanaf mijn plek. Maar gelukkig had ik een aardige buurman. Helaas konden we niet veel communiceren. Mijn spaans is in het vliegtuig wel wat verbeterd moet ik zeggen. Meneer is italiaans en heeft een restaurant in Puebla (toevallig!!) Dus daar ga ik misschien nog naartoe! Eenmaal aangekomen hoopte ik op een bordje met mijn naam, maar lotte was toch iets minder goed voorbereid dan gehoopt haha. Ondanks het hostel mjin gegevens van het vliegtuig had en ik expliciet gevraagd had of ze me konden ophalen was ik op mezelf aangewezen. Dus ik heb een veel te dure, maar veilige taxi genomen naar het hostel in mexico city. Daar werd ik warm welkom geheten door David en Joy. David: man van rond de 50, al 7 maanden in Mexico (geen visa en dus al een maand illegaal in Mexico), lange nagels, baard, lekker dikke buik, heel erg open, zwaar tegen Bush en zeer sociaal. Hahaha wat een figuur, ik heb ervan genoten. Joy: Chinees, praat overduidelijk engels dat het echt heel grappig is, verder erg aardig en vrolijk! Ze sliep ook bij mij op de kamer. Verder twee zwitsers, een cubaan, een aussie en twee nederlandse jongens ontmoet in het hostel. Dit was echt gezellig! Wauw wat een enorme stad is Mexico city, 25 miljoen mensen wonen daar!! MexicoCity in een paar woorden: Templo Mayor (prachtige tempel van de Azteken), de grootste markt van Amerika (gigantisch met 20 varkenskoppen inclusief ogen aan een haak en de darmen met vliegen er omheen zou je bijna vega worden!!), Piramides (enorme piramides beklommen die de Azteken 600 jaar geleden hebben gebouwd, ja dat voel je we aan de benen de volgende dag!!) zeer beleefde en vriendelijke mexicanen (laten je voorgaan, zijn geinteresseerd), fluitende mexicanen (vooral in gebieden waar niet dagelijk lange meiden komen met blond haar en blauwe ogen), tequilla (er zijn duizende cactussen, dus genoeg sap voor iedereen), bruine bonen, mais, chilli en cerveca!! Echt genieten! Gedurende de twee tours heb ik weer een aantal leuke mensen ontmoet waaronder 3 mexicanen waardoor ik weer lekker veel spaans heb gesproken en lekker al mijn vragen op ze kon afvuren!

Inmiddels ben ik aangekomen in Puebla en heb vandaag lekker rondgehobbeld, het weer is hier wel iets beter dan in Mexico City, dus mijn vest mag ik thuis laten! Het is ongelovelijk hoeveel kerkjes hier zijn, om elke hoek van de straat is weer een kerk te vinden! Verder zijn ze erg artistiek hier. Niet alleen met schilderijen, timmerwerk maar ook met het zetten van dreads midden op straat. Verder heb ik een aardige pueblaan ontmoet, die ik de oren van zijn hoofd heb gevraagd.Echt leuk dat je spaans elke dag verbeterd, het gaat zo snel! hoewel als het iets moeilijker wordt dat het oppervlakkige geouwehoer haak ik echt af!Inmiddels heb ik mijn haar bruin geverfd zodat ik meer op de mexicaanse chickas lijk en minder op een toerist, echter mijn lengte kan ik niet veranderen. Ben nog steeds een enorme giant hier hahaha

Nou lieve lezers, dikke besos voor jullie en ik hoop ook jullie verhalen te horen!

Reacties

Reacties

Christian

Hoi Lotte,
Heel fijn te horen dat je zo aan het genieten bent. Wat bedoel je eigenlijk met "leuk om te zien dat dit (lange afstand relatie) kan werken". Je bent toch niets van plan met die veel te kleine, onwelriekende Mexicaantjes?
Ben jij zondag 30 oktober al ver verwijderd van Mexico City? Dan zit ik daar een heel kort dagje.
Veel plezier en tot lezens.

Pien

Lieve Lot! Wat leuk om te lezen allemaal! Heb je nog last van noodweer/overstromingen? Geniet! X

Sandra

Hey Us, zo herkenbaar je verhaal. Vooral het GVR gevoel. Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt. Tip: in Puebla kan je heel lekkere Mole Pueblano eten! Er zijn echt super veel studenten in Puebla dus je komt er vast nog wel leuke mensen tegen.
Mocht je nog een keer een Mexicaans experiment willen. Dan moet je Clamatos bestellen, soort bier met iets er door. Ben benieuwd wat jij er van vindt!

Have fun and be safe. X

Inger

Heeeeey Lot!!! Wow stoer hoor in je eentje naar het hostel!!!giga stad is het inderdaad!
Zo te horen ben je al volop aan het genieten!!! benieuwd wat er allemaal nog meer op je pad gaat komen! Ik ga je volgen hoor!
XXXX

Marthe

Wat een fijn verhaal lot! Niet te lang, je samenvatting is goed gekeurd;)! Klinkt heerlijk daar, goed dat je al zo in de Spaanse taal zit. En wanneer komen de kiekjes? Hilarisch dat je je haar bruin hebt geverfd(foto!!!). Geniet ervan schatje! Xxxxxxxxxxxxx

Anja

Lieve Lot,

Geniet van elk moment! Maar volgens mij gaat dat wel goedkomen. Leuk om je verhaal te lezen. Ben nu al benieuwd naar de volgende avonturen.

beso

josien

hey susk!!!
superleuk zo'n reisbericht alhoewel het nog veeeeeeeel leuker was je gister even over de skype gesproken te hebben!!! ben benieuwd naar je nieuwe look!!!
dikke zoen en tot snel op de skype!!

Carlijn

Hoooooiiii! Wat leuk dat het leuk is. En, wat enig dat zo'n lange afstandsrelatie goed kan werken! Nu kun je dus in ieder land dat je bezoekt een latin lover nemen. Niet te veel tequilla drinken, daar krijg je hoofdpijn van.

Karien

Haha, weer naar de kapper geweest dus? Of heb je het zelf gedaan na die verknipping in Vietnam? ;-) Wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet, maar ik had niet anders verwacht natuurlijk. Wat goed dat je Spaans zo verbeterd, nog een paar dagen en je kan in het Spaans de zin van het leven met mensen bespreken! Hier gaat alles nog hetzelfde, dus je mist niets. Eet lekker veel taco's, doe rustig aan met de cerveza's en tequilla's en ik kijk uit naar je volgende verhaal. xxxx

papa

HOI chica
je schrijft ontzettend leuk en het is daarom een gezellige aanvulling op je babbels via internet.
je andere kleur haar was mij niet opgevallen.
Leuk dat je de tijd neemt om ons op de hoogte te houden
en gelijk stop je dan heel even met te hoppen van het een naar het ander.
ik kijk uit naar je volgende bericht.
he, chiquita goed dat je zo veel spaans praat
besos
tu padre

AnneliesA

Heerlijk meid!!

Wat leuk om je verhaal te lezen!! Ben benieuwd naar je foto's!

XXXXXXXXXXXXXXX

Jacq (Amerpoort)

Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je Spaans zo verbetert.
Leuk om dit alles zo te lezen, hoor gewoon je stem erbij!!
Veel plezier.....

Yeshe

Lieverd, ben benieuwd naar je volgende avonturen!

Bo

Tjeempie wat heb je al veel gedaan zeg! Heel leuk, echt gaaf dat je al zoveel hebt gezien en zoveel mensen hebt gesproken. Je bent natuurlijk ook een waar taalwonder :)
En wat de varkenskoppen betreft, het leven van een vega is één groot feest, dat begrijp je :P
Ben heel benieuwd naar je foto's en verdere verhalen, ohja, en brunette's do have more fun!! xx

Anouk

Hey lotte! Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt! Ik zeg maar een ding: waren blijven de fotos?!? xx en liefs

Kirsten

ik zag al op facebook dat je de laatste dagen een hoop nieuwe vrienden hebt gemaakt.. Leuk!! Heerlijk om te lezen dat je zo geniet! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen en natuurlijk foto's(benieuwd naar je bruine haren!) Xxx

Leslie

Lieve Us,

Gelukkig gaat het allemaal goed en is het leuk! Als jij daar nou even een vriend opdoet, hebben we nog een vakantie adresje ;).

Liefs en geniet

Laura

Hola chica, leuk om je update te lezen en te gek dat je zo geniet van je eerste ervaringen! En niet sjansen met die mexicaantjes daar hoor, we willen je gewoon weer terug
In nederland over een paar maanden:)! Lfs laura

henk en suze mulder

lieve lotte we vinden t geweldig dat je je zo manifesteert nog heel veel plezier en moois probeer je te volgen op google maps hoi s/h

















lieve lotte Als een prof zulks een reisverslag heel goed

bedankt en nog heeeeel veel genoegen. gr s/h

tu madre

he liefje ik geniet van alles ,je verhaal en de reacties ook heel leuk.We spreken elkaar snel en dan kijk ik eens goed naar je bruine haar.kuskus

Renate

Hey lieve Lotte, heel goed dat je je haar bruin hebt geverfd!! Wat een enthousiast verslag. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet ervan!! Lfs.

Esmée

KIEND! Wat een leuk verhaal en ik kan het je allemaal zo horen zeggen.. wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt.. viel spaß nog, maar dat komt wel goed zo te horen... heel veel liefs, en de notenkrakers missen je nu al! Lieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeefs x E.

Irene

He Lotte!
Leuk om ook jou kant van de reis zo te lezen! Ik ga nu vanmidden naar Pochutla (mazunte). Hoop je snel te ontmoeten!

Liefs vanuit nu nog Puerto Escondido (echt een superrrr plek!!!)

Irene

vanmidden moet natuurlijk vanmiddag zijn...

Karin

Hee Lot, klinkt allemaal super. Je bent duidelijk waanzinnig aan het genieten (zo hoort het natuurlijk ook). Geniet nog maar heeeeeeeel veel meer! Ben benieuwd naar je volgende update :). Kus

Manon

Lieve Lot! Welkom bij de club der intelligente, heerlijke, sexy brunettes :D Ik ben heel benieuwd! Je klinkt precies als onze vertrouwde Lotte, lekker met iedereen erop loslullen ;) Heel veel plezier daar en pas goed op jezelf. Dikke kussen vanuit een koud Nederland!

laurens & kees

Hola guapa,
Leuk van je te horen. Hebben van je verslag genoten. Zien uit naar het volgende. Reiizen in gedachten met je mee. Geniet maar lekker !
Abrazo y besos

tante Greet.....

Hoi lieve Lot!

Wat leuk dat we je zo kunnen volgen!! Stoer hoor, in je uppie de wereld verkennen! Geniet van al die vrijheid!!!!!
Veel liefs en een dikke zoen!

janneke

ola chica, klinkt lekker! super leuk om te lezen allemaal. geniet er lekker van. hasta la vista baby!

salamat malam, want bij jou is het nu 23.30 en hier 11.30.

kus

Annemiek

Hee Lot!!

Goed om te horen dat alles goed is gegaan en de eerste dagen er alweer op zitten! Ik kijk uit naar het volgende verhaal, ik volg je vanaf de andere kant van de wereld. Al zitten wij waarschijnlijk dichter bij elkaar dan bij de mensen in NL, maar dat terzijde ;).

Xxxxx

herman en yolande

Wow, dat is meteen mooie info...Geloof dat we ons reisschema maar moeten wijzigen, zo inspirerend geschreven. Erg leuk en volhouden....Liefs en dikke kus

Sofie dW

LEUK geschreven :D

Veel plezier verder! Ben benieuwd naar je volgende verhaal

Xx

Janne

Heerlijk om te lezen ouwe globetrotter! Wanneer ga je wat foto's uploaden? Ik ben heel benieuwd! Hier is het inmiddels vroeg opstaan in de kou en het donker. :S Ik mail je snel wat uitgebreider... xxxx

Peter

Leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en veel nieuwe interessante mensen leert kennen!

Ik kijk uit naar je volgende stukje!

Xx

Anna-Maria

Hi lekkere gek,

Je bent lekker aan het genieten zo te lezen!! Super leuk om je foto's te zien. Geniet ervan en ben nu al benieuwd naar je volgende avonturen!

liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!