lottewolters.reismee.nl

palenque - deel 1 isla mujeres

lieve vrienden en familie,

door de slechte internetverbinding en de tijd die ik kwijt ben met het genieten van de prachtige omgeving, mensen en cultuur heb ik niet dagelijks tijd om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen. Maar hier is weer een mooi reisverhaal. Dus als je een momentje wil sogge of wogge (studie en of werkontwijkend gedrag wil vertonen) en je even wilt bevinden in het mooie mexico en belize neem dan even lekker de tijd, pak een kopje thee en ga er voor zitten.

De dias del Muerte viel me erg tegen na alle fantastische verhalen die ik erover had gehoord. Maar wil je het groots vieren dan moet je toch echt naar Oaxaca, San Christobal of Mexico City! In Palengue werd er naast de local clown en de 5 stalletjes met voedsel en versiering weinig georganiseerd. Ik ben in het donker toch even gaan koekeloeren op het kerkhof, van de ene kant best spannend in het pikkendonker, maar wat was dat magisch. Bij enkele graven zaten hele families lekker te snoepen en te drinken en op bijna elk graf stonden er wat kaarsen: Prachtig!

Rond 22:30 ben ik met de bus naar Merida vertrokken. En daar was het in mijn ogen echt paradijs. Niet perse wegens de stad die wel aardig was (niet geweldig), maar vooral wegens het heerlijk hostel met onwijs leuke mensen! Ik kwam 's ochtends vroeg aan, heb daar ontbeten en ben meteen met een grote groep gezellige mensen naar de cenotes vertrokken. Cenotes zijn grote gaten in de grond waarin de maya's regenwater in verzamelden. In de bergen is het moeilijk aan water te komen dus verzonnen ze verschillende manieren om water op te vangen waaronder het maken van cenotes. Tegenwoordig worden ze gebruikt voor toeristische doeleinden. Dus hebben we daar maar gebruik van gemaakt en zijn we lekker gaan zwemmen. Wanneer we gebruik maakte van een toer waren we meer dan 400 peso kwijt (1 euro is ong. 15 peso). Wij hebben het voor 165 peso gedaan. OOEEHOEE deze dutchy voelt zich hier natuurlijk vrij content over! De enige manier om er te komen was door middel van een koets (lees oud verot karretje met een paard ervoor) die over een rails reed. Het was me wel een ervaring. Hobbel de hobbel! Ik was wel een beetje moe, maar het was zo gezellig dat ik wel weer lekker wat energie terug kreeg. Toen we terugkwamen hebben we lekker gegeten en hebben we gebruik gemaakt van de gratis salsalessen en het zwembad. Ook heeft een politieman uit Canada me nog even wat coole moves geleerd hoe ik mezelf het beste kan verdedigen om het moment dat ik word aangevallen dus ik voel me tegenwoordig een stuk veiliger! De dag daarna weer even lekker gezwommen en naar de markt gegaan met Amy. Amy (getrouwd en gescheiden met Mexicaan, heel interessant figuur, maar was heel leerzaam) was veganist en liet me alle kraampjes zien waar zij haar producten kocht. Ik heb natuurlijk een heerlijk veganistisch maal bereid met veel groente en voor de verandering tortillas! Als ik zo door ga kom ik terug als een tortilla! Die avvond ben ik naar een lichtshow geweest in Uxmal. Echt prachtig hoe de ruines werden verlicht door alle kleuren van de regenboog. Er werd een prachtig enigzins slaapverwekkend verhaal verteld in het spaans waar ik niets van begreep. Beetje jammer, maar t was wel de moeite waard. De dag daarna weer naar ruines geweest maar dit keer in Chitzen Itza (best bekend). Erg mooi, maar wel een beetje teveel van het goede zo na Uxmal (lichtshow). Maar je kent me, ik wil natuurlijk niets missen. Het was wel leuk want bij Chitzen Itza hadden we een gids die ons alles vertelde over de stand van de piramides ect. alles heeft te maken met de zon, de maan, de sterren en planeten! ik zal jullie er meer over vertellen als ik terug ben (indien jullie geintereseerd zijn natuurlijk). Na deze toer zijn we meteen gedropt in Cancun. Het toeristenoord in Yucatan. Ik heb er slechts een woord voor: ALL-INCLUSIVE! er zitten op het strand allemaal blonde stoten met cup H achterop de jetski van papa of man (wie weet...). Oke dit is een beetje overdreven, maar zo kwam het op mij over. De meesten hebben geen idee wat het echte Mexico inhoud. maakt niet uit, maar dat is niet mijn manier van reizen heb ik gemerkt en das maar goed ook want het is natuurlijk knetterduur.

Ik ben na een nachtje slapen richting isla mujeres gegaan. Hier zaten een aantal meiden die ik heb leren kennen in het hostel van Merida. Een groep meiden uit de UK met jawel enorme borsten. In nederland kan ik er wel mee door met mijn cupmaat, maar hier vallen mijn borsten in het niet! maar goed genoeg over borsten. Het was een groot feest in Isla mujeres. De eerste avond lekker gekaart, genoten van verschillende cocktails en tequilla en natuurlijk even lekker gedanst. De dag daarna had een van de meiden een aardige vent ontmoet die ons heeft uitgenodigd om een snorkeltoer te makenop 1 van zijn 5 boten zonder iets te betalen. Deze gierige hollander wilde natuurlijk wel mee. Zo gingen wij met zn vijfjes op weg naar de supermarkt om wat boodschapjes te doen voor een dagje cruizen! Het was een hele ervaring. In de winkel kocht meneer 5 flessen rum, 10 flessen cola, 350 sinasappels en 25 zakken macaroni. Nee dit is niet overdreven en wij hoefde niets te betalen.. Met wat twijfels in mijn hoofd voelde ik me toch wel veilig en we waren met zn 5e dus het kwam wel goed. Ondanks dat zijn boot het niet deed, de accu was leeg, hebben we echt een topdag gehad. Heerlijke muziek, heerlijk ontbijt (hij had eerder die week 500 eieren ingeslagen) en na verloop van tijd natuurlijk ook een rummetje cola natuurlijk! Die meiden uit de UK gaan maar door, het is ongelovelijk hoe die kunnen drinken zonder hun grenzen te kennen. De dag daarna heb ik heerlijk een dagje niets gedaan op het strand en lekker gezwommen.

Wegens tijd gebrek moet ik jullie nu helaas verlaten, over een paar dagen komt het vervolg wat ik ben nog lang niet klaar!!

dikke zoen Lotte

Reacties

Reacties

josien

Hey Susk,

wat een heerlijk verhaal weer, klinkt nog altijd als een hele goede, lange vakantie!!! Heb ook wel weer zin je even te zien en te spreken, maar ik zal geduldig zijn ;-) Ben blij dat je zo vreselijk geniet van je wel verdiende avontuur!!!
Dikke knuffel en kus

pama

nou dat was weer een lekker sappig lotte verhaal heerlijk om te lezen en we zijn erg benieuwd naar het vervolg liefs

Kirsten

hahaha lot ik moest hardop lachen om je stukje over Cancun! Zie het helemaal voor me! Ben je zelf niet als lekkere blonde stoot op een waterscooter gekropen (bij een opaatje met veel geld) ;)?
Weer een heerlijk verhaal :) !

Manon

Als jij daar al het gevoel krijgt dat je klein borsten hebt, dan is Mexico duidelijk niet de bestemming voor mij ;) Was weer een leuk verhaal, veel plezier! xxx

Bo

Ow Lotschen, wordt je nu dan echt veggie?! Nice! Haha! Heerlijk verhaal, wacht op je vervolg xx

AnneliesA

Lieve Lot,

Dit verhaal lees ik met mijn eerste ijspegels aan mijn neus;-) Leuk om je 'warme' verhaal te lezen, have fun!

Saludos a su novio nuevo;-)



X

Marthe

Gaat het niet over poep dan gaat het over borsten;)! Heerlijke onderwerpen hoor! Het vervolg mag wat compacter:P! Geniet van het strandXXXXXXXXX

janneke

hey sista!
heb je ondertussen niet borsten in de vorm van tortillas? en volgens mij pies je ondertussen tequilla! wat een heerlijkheid. stop een beetje warmte en zon in een doosje en stuur het op naar nederland, het is hier mega koud. geniet nog lekker. ik ga van het weekend eens even kijken of ik skype kan installeren.
kus

De tortilla

Hoi Lotte! Wil jij mij de volgende keer tussen die joekels van mega dikke borsten van die Britse chick steken? Lekker lijkt mij dat, om mijn kaas daar te laten smelten. Een tortilla wil ook wel eens wat, after all!

pieter en Greet

Hoi lieve Lotje!!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! We drinken er een tequilla op
Genietze!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!