lottewolters.reismee.nl

isla mujeres - Antigua

lieve vrienden en familie,

weer een kleine update, ik zal t proberen kort te houden!

Ik ben nog een aantal dagen in isla mujeres gebleven en heb met een hele groep mensen van het hostel nog een dag op de boot van een vriend van de miljonair gezeten. Dit was echt gezellig, lekker gedoken en genoten van het heerlijke weer. ´s avonds ben ik met de boot terug gegaan naar cancun en heb ik de bus genomen naar Tulum. Playa del Carmen heb ik overgeslagen aangezien hier niet veel meer te doen is dan drinken, feesten, drinken en naar het strand gaan! In Tulum heb ik veel gefietst, mezelf getrakteerd op een veel te duur ijsje en een zelfsamengestelde snorkelset, ruines bekeken, in een cenote gezwommen (de grootste uit de omgeving), heerlijk gegeten in een tentje dat wordt gerund door hollanders en gezongen in de locale kroeg (we are family). De beste ervaring in Tulum echter was het liften! ik heb gelift naar een geweldige plek vlakbij Tulum. Samen met twee andere meiden zijn we met een enorme blauwe vrachtwagen meegereden naar Akumel. De vrachtwagenchauffeur was echt heel aardig en vertelde ons alles over zijn leven, goed voor mn spaans). Akumel is bekend wegens haar enorme hoeveelheid schildpadden. Iedereen sprong meteen het water in en ik bleef achter als bewaker van de spullen. na 20 minuten kwamen ze terug met verhalen dat ze wel 6 schildpadden hadden gezien (groot, klein ect.) Ik kon niet wachten ook het water in te gaan. Na een half uur schildpaddenjacht heb ik het op gegeven, ik heb er welgeteld ZERO gezien! Gelukkig heb ik gedurende een tweede poging 3 schildpadden gezien en ééntje zelfs aangeraakt. Wat een super ervaring! De lift naar huis was minder spectaculair, maar toch gaaf dat het zo makkelijk ging! De volgende dag zijn we naar Belize vertrokken in de boot (ik en drie andere meiden van de UK). Na een flinke reis (bus, boot, boot) en flink wat geld armer (veel taxes om binnen te komen) kwamen we aan in Caye Caulker. Ik ben lekker op tijd naar bed gegaan nadat ik lekker boodschappen had gedaan met een meisje uit mexico dat we eerder hebben leren kennen. De volgende dag heerlijk naar het strand gegaan bij de Split. Sinds een orkaan is het eiland in tweeen gesplit. Ik ben naar de andere kant gezwommen, maar daar was niet veel aan. ´s middags lekker gaan eten bij de chinees (dat was het goedkoopste en belize is duur!!) om vervolgens een cocktailtje te drinken gedurende happy hour bijeen prachtige zonsondergang, wat is het leven toch zwaar! De mensen in Caye caulker zijn echte levensgenieters. ´s ochtends om 10.00 zie je de eerste langzaam ontwaken om vervolgens te ontbijten met een biertje en een joint. Vervolgens nodigen ze je uit om een stukje mee te varen op hun boot en daar ook nog eens 45 USD voorte betalen. Maja no risk no fun right! We hebben ons maar aangemeld bij een betrouwbaar bedrijf wat zowel door internet als de LP wordt aangeraden. Het was een geweldige ervaring. We zijn 3x gestopt om te duiken en ik heb prachtige dingen gezien. Paars koraal, donkerblauwe vissen met glitters, de meester van nemo (finding nemo), haaien en roggen, een enorm grote groene aal, een schildpaden enorm grote schelpen. WAUW!!!! Verder heerlijk gegeten, helaas was ik wel wat misselijk van het varen dus ik heb de punch met rum maar even overgeslagen. Dat was ook echt zo vies!!

Vanuit Caye Caulker ben ik met Rachel naar de hoofdstad verhuisd. We hadden het nu wel even gehad met het strand. De mensen waren echt heel aardig, maar je moet wel alert zijn in Belize City. Rachel en ik hebben met heel veel mensen in gesproken in de stad, ze vonden ons zo interessant. De meeste toeristen zijn alleen te vinden in het toeristengebiedje (waar de Cruiseschepen stoppen). Grappig in dit gebiedje is alles 4x zo duur, domme toeristen!

Ik ben maar één dag in Belize City gebleven, maar het was echt een leuke stad. We zijn rond 12.00 vertrokken naar Flores(Guatemala) in een bus met zoveel ruimte, echt heerlijk!! De volgend dag naar het beroemde Tikal gegaan om Toekans, Apen en prachtige ruines te spotten. Het was echt een topdag ondanks de hitte en de enorme hoeveelheid mosquitos, LOCO!! Vervolgens met de bus naar Lanquin gereden om prachtige natuurgebieden te zien (Semuc Campey and Lanquins Caves). Ook deze toer was geregeld door de organisatie Bamba, maar deze toer verliep anders dan we hadden verwacht.

Na een uur te hebben gehiked door het prachtige regenwoud kwamen we terecht in een oogverblindend mooi gebied waar we konden zwemmen. Na gezwommen te hebben namen de gidsen (15 en 16 jaar) ons mee naar de rand van het meer. Het was de bedoeling dat we van de ene rots naar de andere, lagere rots klommen met behulp van een touw. Hardstikke makkie zeiden ze. Ondanks dat we t allemaal wat eng vonden ging de eerste toch maar naar beneden. Niets aan het handje, de tweede en derde gleden uit maar konden nog steeds lachen. Vervolgens was ik aan de beurt. Ik gleed ook uit en de gids probeerde me te helpen. Echter door zijn onervarenheid gleed hij ook van de rots en greep zich vast aan het touw waardoor ik tegen de rots werd aangesmeten (alles oké alleen flink wat schrammen op mijn rug). De gids viel vervolgens tussen de twee rotsen in het water (10 meter naar beneden). Ik wist zeker dat hij dood was, want het was zo´n ernome hoogte en er waren zoveel scherpe rotsen! gelukkig kwam hij na 10 minuten (de langste van mijn leven) naar ons toe. Ondanks hij onder het bloed zat gaf hij aan dat er niets aan het handje was. Wel gaf hij mij op mn kop dat ik niet naar hem geluisterd had en dat hij daarom gevallen was (dit was niet het geval). Vervolgens gaf hij aan dat we van de rots in het water moesten springen (10meter naar beneden). Na deze vreselijke ervaring waren we dit natuurlijk niet van plan! dus bedacht hij een andere manier. deze andere manier was veel gevaarlijker, maar dat vertelde hij er niet bij. Hij wilde dat we door de enorm sterke stroming van het water naar de kant van het water zwommen, ´hardstikke makkelijk´ vertelde hij voordat hij een kruisje sloeg en tot god sprak! Ik en een ander meisje hebben het gered om naar de kant te zwemmen maar twee andere zijn meegevoerd door de sterke stroming van het water en hebben flink wat verwondingen opgelopen toen ze door het water tegen enorme rotsen werden aangesmeten. Gelukkig geen doden (wonder boven wonder).... Ik houd ontzettend van avontuur, maar dit was een regelrechte horrorfilm! Toen we wat bijgekomen waren van deze traumatische ervaring stond het volgende avontuur op ons te wachten. Ik wilde perse mee, want ik wilde graag ook een postieve ervaring beleven om mijn angst te reduceren. De anderen waren te angstig of gewond om mee te gaan naar de grotten. Ik ben achteraf heel blij dat ik de tweede activiteit die dag heb meegemaakt. Bepaalde momenten was ik best bang, adrenalinepijl steeg en steeg, maar wat een gave tocht was dit. Gekleed met waterschoenen, bikini en een kaarsje, hebben we in grotten gezwommen, geklommen, door gaten gekropen, van een rots gesprongen (van 1.5meter) en nog veel meer. Het was op sommige momenten pikkendonker en echt heel spannend.

die avond aan iedereen het gruwelijke verhaal verteld, de salsa gedanst,een potje gekaarten een tequilla gedronken op het leven en op mijn verjaardag! De volgende dag zaten we met flinke spierpijn, blauwe plekkenen pijnlijke schrammen met zn 15e in de bus die bestemd was voor 10 personen! Niet echt een gezellige verjaardag dus! ´s avonds kwamen we aan in Antiqua en hebben de drie meiden uit de UK mij getrakteerd op een heerlijk maal! Daarna kapot mijn bedje ingekropen! Wat een dag, wat een dag. Ik werd wel heel blij van al jullie lieve verjaardagberichtjes natuurlijk, dit maakte de dag helemaal goed!

Inmiddels zit ik al een paar dagen in Antiqua, dit is een toeristisch maar gezellig stadje met veel kleur, een enorme markt met prachtige en goedkope spullen, gratis salsalessen, gezellige barretjes, mooie gebouwen en een fontein waar er water uit de borsten van vrouwen komt.... apart!! Ik ben lekker tot rust gekomen en begin morgen met mijn taalcursus spaans. Ik ga vanaf morgen bij een gezin wonend in antigua logeren en krijg hier drie maaltijden per dag, dus hoef niet meer te koken. Ik ga komende dagen van 08.00 tot 12.00 spaans kletsen en leren, activiteiten ondernemen (vb naar een chocoladefabriek met een spaanstalige gids) en vrijwilligerswerk doen met kinderen! Ik ben heel erg benieuwd en vind het spannend en superleuk tegelijkertijd. Jullie zijn weer helemaal op de hoogte van mijn reis!

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en vind het heerlijk af en toe wat van jullie te horen! houd me dus vooral op de hoogte van alle belangrijke gebeurtenissen!!

un embraso grande para todo!

xxx Lotte

Reacties

Reacties

Gelieny

Hoooooi Lotte!! :-)

Leuk om je verhalen te lezen!
Echt een avondtuur!
Ben je Playa del Carmen voorbij gegaan? Daar is het echt zo leuk..Haha, ik snap het wel hoor, want het is inderdaad veel feest en strand..
In de cenote zwemmen is gaaf he?! Ik vond dat echt een hele ervaring.
Meid, succes met je spaanse les!
Ik ben nu aan het werk @ Amerpoort Woerden.
Je krijgt van iedereen de groetjes..we missen je!

Liefs Gelieny

Lot

Oh Lot ik krijg weer helemaal kippenvel als ik dat heftige stuk lees over jullie Bamba activiteit met alle verwondingen tot gevolg...! Echt vreselijk. Maar gelukkig klinkt de rest van je verhaal helemaal leuk. Schildpadden zijn mooi he, ik heb er in Indonesie ook een aangeraakt, al mag dat volgens mij officieel niet... Maar het was maar met 1 vinger ;-) Heel veel plezier bij je familie in Antiqua en succes met nog beter Spaans leren. Was heerlijk om je eindelijk echt te spreken afgelopen maandag, doen we snel weer! Dikke kus xxx

Pien

Lot wat leuk allemaal, en wat een avonturen! Semuc Champey was ik ook een paar maanden geleden nog, en natuurlijk Antigua ook!n Zo leuk dat jij daar nu zit! Ben heeel benieuwd wat je verder nog allemaal gaat doen, hou ons op de hoogte! X

Han

Hallo Lotte, Wat schrijf je toch een gezellige verhalen!! We hadden natuurlijk niet anders verwacht. Jammer dat je verjaardag enigszins beschadigd eindigde, maar je geniet zo te horen met volle teugen. Blijf dat doen en wij blijven je verslagen verslinden!! Liefs ook van Anneke.

Es en de mannen

Hey Lot,

Ik ben blij dat je ons mailt, wat een verhaal, had ook heel anders af kunnen lopen, maar poe, kijk je wel uit, denk dat je paps en mams heel blij zijn en uiteraard ook je vrienden, je weer in de armen kunnen sluiten. En dan het liefst HEELHUIDS!!!
Geniet van alles om je heen, en je bent weer de Gardian Angel, met de kids werken als vrijwilligerswerk, je bent een topper en weet nu al dat die kids je vreselijk gaan missen als je wer verder op reis gaat.

Dikke kussen van ons en geniet maar doe ook voorzichtig. Es

mama

wij zijn blij dat je dat verschrikkelijke avontuur overleefd hebt. Zie het maar als een goed leermoment en blijf genieten kus mama

laura

hey lot

he gatver, wat een eng verhaal, maar wat fijn dat je oke bent! TE gek dat je zoveel mooie dingen meemaakt en zo aan het genieten bent! Dikke kus van ons

Ilse kamp

He Lot,
Erg leuk om via deze site je reis te volgen!! Wat heb je al veel meegemaakt! Zo te lezen vermaak jij je daar prima (op wat verwondingen na). Leuk dat je nu verder gaat met spaans leren en met kinderen gaat werken. Veel succes en vooral.. geniet ervan!! xxx Ilse

AnneliesA

LIeve Lotschen,

Heerlijk om je verhaal te lezen!!! Wat een idiote gids, echt afschuwelijk voor je! Het is mij nooit overkomen, en ik heb nog nooit zoiets idioots gehoord!

Ga even langs Oscar (salsa suave) en zeg dat je een vriendin ben van ANNA-LISA (mijn spaanse naam;-) ) hihihi, en zeg maar dat je van mij een gratis les krijg, ik ben daar toch niet voor niets assistent geweest;-) Zeg maar: recuerdas de su patita, hij weet dan wel hoe laat het is...

Mijn camera is gestolen: me robaron mi cámera;-), las net je facebook

Ik mis je, wil je een abrazo muy grande geven...., kom daarvoor even terug....

Muchos besos, disfruta su escuela!!!

josien

wat een rot ervaring, maar zo te lezen heb je alweer genoeg leuke dingen meegemaakt om dit vervelende avontuur ver achter je te kunnen laten! meid, was heerlijk je gister weer even gesproken te hebben, snel weer doen en intussen lekker genieten!!!

dikke knuffel

Yeshe

Jee Lotte, ik geloof dat we blij mogen zijn dat je er nog bent.... Gefelicteerd ook daar mee ;) Geniet lekker verder, zonder blauwe plekken, bloed en doodsangsten...

Liefs!

herman en yolande

Heb genoten van al je verhalen. Je haalt er wel alles uit wat er in zit. Heel goed van je Lot. Gelukkig heb je ook de slechte ervaring goed overleefd. Wij zijn inmiddels weer terug uit een wat minder kleurrijk land. Hebben het goed gehad, maar jouw keuze is veel diverser. We zijn nog niet aan al je foto's toegekomen, maar dat komt nog wel. Die paar die ik gezien heb zijn echt prachtig, vooral van de natuur. Liefs en tot de volgende keer....dikke kus...en oja, nog van harte gefeliciteerd. Wij waren ergens onbereikbaar, maar heb wel aan je gedacht.

Max

"ik zal 't kort proberen te houden". Mja, dan weet je al hoe laat 't is...;)

Hulde dat je na een ietwat minder-geslaagde excursie gewoon nóg een keer gaat om 't nu wél goed te doen!

Veel plezier, ik lees met je mee!

Beijos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!