lottewolters.reismee.nl

Antigua (guatamala) - Leon (nicaragua)

hey lieve vrienden en familie,

Hier ben ik weer met een enorme update van mijn fantastische reis!! Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Antigua en heb hier erg veel geleerd en gezien. Na deze geweldige twee weken ben ik naar het meer 'Lake Atitlan' gegaan, voor een homestay bij een familie zodat ik alle tradities enz. zou leren kennen. Nou ja die belofte werd maar half waar gemaakt. Ik kwam aan rond 21:30 s avonds en moeder (25 jaar) stond mij op te wachten met een kind aan elke hand.(8 en 3 jaar). Vervolgens liep zezonder enigemoeitevan een stijle trap af met mijn backpack die inmiddels rond de 20kg weegt, waar ik zonder bagage al moeite mee had. Vrij genant!! Vervolgens heeft ze voor me gekookt en mocht ik tortillas bereiden, dat lukte natuurlijk voor geen meter! Gedurerende ditfaalproces, wilde mevrouw erg graag dat ik Mayan(taal van de Mayas met veel klikkende tongeluiden)met haar sprakenvertaalde ze al mijn woorden en zinnen inhaar taal. Hoe vermoeiend, ik vind het al geweldig dat ik een gesprek kan voeren in het spaans!Gedurende het eten, terwijl haar kind met een broek vol op een gevaarlijk hoog trapje zat trok ze me mee naar haar slaapkamer om me te kleden in de traditionele kledij van de vrouwen uit Guatamala. Je ziet het al voor je een reus in veel te kleine kleurijke kleding:niet echt confortable moet ik zeggen. En dat terwijl mijn eten koud werd. Na het eten liet ze me haar zelfgemaakte juwelen zien in de hoop dat ik wat zou kopen.Het leek erop dat zeme niet met rust zou laten voordat ik wat kocht, dusheb ikmaar een paar oorbellen gekocht.Vervolgens liet ze me achter in de kamer en ging met de hele familie tv kijken. Ik wist niet hoe snel ik weg moest gaan de volgende ochtend. Het was een erg toeristische en ongemakkelijke situatie, maar het was goed voor mijn spaans, euhm Mayan.

Vanuit Panajachel (bij Lake atitlan) ben ik naar San Pedro gereisd waar ik een aantal dagen heerlijk tot rust ben gekomen. Er waren twee mensenziek dus ik was gedurende deze dagde zuster, hetgeen me goed af ging met een heerlijkejugo de naranga aan het zwembad!De volgende dag kreeg lotje natuurlijk weer onrustige benen en moest er een vulkaan beklommen worden. Wauw ik heb6 uur gehiked en het was het zeker waard. Wat een prachtig uitzichtover het meer!Ik was met een enorme groep engelse die3x zoveel betaalde voor de toer als ik,ha!ik ben niet voor niets een wolters!

Na het gezellige San Pedro zijn nezzy en ik richting el salvador gegaan via antigua. Na een vreselijke reis van13 uur kwamen we eindelijk aan in san salvador! Ik voelde me hier niet echt veilig, dus we besloten een taxi te nemen naar een goedkoop hostel in de buurt. Helaas wist de taxidriver niet waar deze plek was en helaas was hij te trots om dit toe te geven. dus ipv 10 minuten heeft het ons 60 minuten gekost waarbij ik hem op een moederlijke manier moest toespreken dat hij een grote jongen was als hij nu rechtsaf zou slaan. We waren gebroken toen we eindelijk aankwamen in ons hostel! De volgende dag zijn we zo snel mogelijk naar de kust gegaan en hier was het feest.

We werden zeer hartelijk ontvangen door drie mensen die voor ons kookte een drankje voor ons inschonken en ons welkom heten in het paradijs van centraal amerika. Het was echt onwijs gezellig. We hebben de verjaardag van Nezzy groots gevierd met rum cola, een nachtelijk zwemfeestje (met zn 5jes) en het gezang van een geweldige band die compleanos feliz speelde. De sfeer is hier geweldig, allemaal relaxte surfmensen die {s avonds in het weekendeen vuurtje creeeren en met de gitaar en een joint genieten van de nacht. Wat een avontuur. NA bijgekomen te zijn van de lange reis hoorde we vreselijk nieuws. Een vriend van ons, waarmee we veel hadden opgetrokken de eerste 3 a4 dagen op het strand in el salvador was doodgeschoten in san Salvador (zijn woonplaats). Dit was echt een ramp, courtney (een meisje van daar)en ik zijn naar de condoleance gegaan en hebben afscheid genomen. Nezzy was erg angstig geworden en wilde zsm het land verlaten dus heeft diezelfde nacht nog de bus naar nicaragua genomen. Ik wilde el salvador verlaten zonder dit vertekende beeld en besloot nog twee dagen te blijven met David (de zweed). We hebben onwijs gaaf gesurfd,Ik ben echt groots fan van surfen momenteel. Na deze twee dagenben ik via managua (hoofdstad van NIcaragua) naar Leon gegaan.

Leon is een heel gezellig plaatsje. Mijn eerste indruk hier is de jaren 80 en jaren 90 muziek die hier elke dag te horen is. van Eternal Flame tot backstreet boys its all here!! hahaha. Ik eet vrijwel alleen maar rijst, bonen, tortillas en bananen. Ohh was mis ik die heerlijk hutspot van thuis! maar ik overleef het wel! Samen met Nezzy, die in tranen was toen ze me weer zag in Leon, ben ik van een vulkaan geboard. Ik was heel zenuwachtig na alle verhalen van de andere reizigers, maar toen ik eenmaal bovenaan de top stond wild ik racen. ik ging welgeteld 5 km per uur! Wat een tegenvaller. Gelukkig was de tocht er naartoe echt fantastisch! Het was een jonge en vrij actieve vulkaan dus de vulkaan was erg warm en er kwam overal stoom vanaf! heel indrukwekkend. Die middag zijn we naar de grootste cathedraal van centraal amerika waar we op het dak uitzicht hadden over alle 16 vulkanen van nicaragua. Het was prachtig. Morgen vertrekken we naar het meer van nicaragua om daar kerst te vieren met David en andere mensen van het hostel. Deze kerst zal voor mij zo anders zijn in deze hitte!

Ik wens jullie via deze manier allemaal een hele fijne en mooie en witte kerst met familie en vrienden! Daarnaast natuurlijk een spetterend jaarswisseling gewenstmet heerlijke oliebollen, appelflappen, knallersen champagne (ohh wat zal ik dat missen!)

Heel veel lieve groetjes en een dikke zoen
Lotte

Reacties

Reacties

Jacq

Jij ook hele fijne dagen en een mooi uiteinde. We zullen op je proosten in Woerden. PS: de bewoners hebben het wel over je hoor zo nu en dan....

Kirsten

Jeetje wat naar van die vriend! Wel fijn om te horen dat je een vast groepje hebt gevonden waarmee je rondreist! Ondanks de tegenslag klink je gelukkig nog heel erg enthousiast!! Jij ook fijne kerst en zie je in 2012!x

Annemiek

Lotti! Wat goed om weer wat van je te lezen, je verhalen zijn nog net zo enthousiast als altijd gelukkig :). Heeeele fijne Kerst en Oud&Nieuw met je nieuwe matties daar, wij gaan je missen hier en zullen een champagne op je drinken hoor! Xxxx

Vinay

He Lotte :) echt tof om te lezen dat je het zo fantastisch heb daar:) Zag ik nou in je verhaal iets over de Zweedse jongen :) SEXY!!!
Moet ik je al opgeven voor all you need is love 2012:)

Veel plezier en spreek je vast nog wel op Skype.

Dikke kus xx
Mis je wel hoor:):)

Manon

Lot, wat een heftig verhaal weer, maar je redt je wel zo te horen. We hadden niet anders verwacht :) Geniet van de warme Kerst en ga spetterend het jaar uit met je nieuwe vriendjes! xxx en we zullen aan je denken hier!

maarten

Nichtje,

Mooie verhalen weer!! Enjoy the good life! x

Karien

Lotschen! Wat vreselijk van die vriend van je. Ik zou ook snel wegwezen uit zo'n land. Verder alleen maar weer gave dingen gedaan als ik het zo lees, zo hoort het ook :-) Wat heerlijk dat je een leuke groep mensen om je heen hebt met Kerst. Geniet ervan! Oliebollen eten wordt vast lastig daar, maar een fles champagne moet vast wel te regelen zijn. Heel fijne dagen, maak er een spetterende jaarwisseling van en ik spreek je snel! xxxx

Anja

Hey Lieve Lot,
Heel leuk om je verhalen te lezen.

Ik wilde je eerst sterkte wensen met het verliezen van deze vriend. Maar je bent sterk, dat is wel te lezen.

Ik wilde je een heel mooi en warm kerstfeest wensen en een bijzonder begin van 2012. En dan ga ik nu je foto's even kijken :D

Kus

pappa

meissie, wat kun je leuk schrijven,
ga lekker door met je reis, je doet het geweldig
leuk je regelmatig te zien op skype
groetjes en liefs
Pa

Gelieny

Fijne dagen meid en alvast een mooi, fijn en liefdevol 2012 toegewenst! Geniet lekker van je geweldige reis. Liefs Gelieny

Yvanka

Dag lieve Lotte, wat een mooie en indrukwekkende verhalen schrijf je! We volgen je hier ook, ik heb je verhaal voorgelezen voor Romijn die precies wilde weten wat je doet. Een joint is gewoon een extra dikke sigaret toch? Zie, dan heb ik dat goed uitgelegd aan Romijntje ;-)
liefs Yvanka

henk

lees dat skypen goed gaat nou wy willen ook best even je bruine snoetje zien

Esther

Wat een feestje, op een item na, om weer je hele verhaal te lezen, heerlijk. Jij hele fijne kerstdagen, zoals ik als reactie bij je kerstfoto gaf, zal die heel anders zijn, maar geniet en wens je een prachtig mooi 2012. kus van ons,Wiebe, Esther en Davey

Karin

Het leest weer als een trein :). Wat maak je een hoop mee, gelukkig bijna alleen maar leuke dingen! Wij wensen je alvast een knallend 2012!

henk en mia klein

Hallo Lotte, wat leuk dat we kunnen genieten
van je avontuurlijke reisverslagen en foto's, ook nog de allerbeste wensen voor 2012.

Jasper

Ciao Lotte! Hier even een berichtje van je zwager :-) Alles goed daar? Volgens mij geniet je daar intens van al die mooie indrukken! Mooie foto's trouwens! Ik hoorde van Josien, dat je misschien naar Cuba gaat? Lekker de Salsa dansen en rum drinken! :-) Nou schoonzus, ik zou zeggen: blijf lekker zo genieten, want voor je het weet, ben je weer terug in het Utrechtse! Liefs, Jasper (en natuurlijk ook Josien)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!