lottewolters.reismee.nl

Leon (Nicaragua) - San Jose (Costa Rica)

Lieve vrienden en familie,

Allemaal nog een fantastisch gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van de kerstdagen en het nieuwjaar bruisend in zijn gegaan! Ik hoop dat alle goede voornemens in gang worden gezet dit jaar en jullie met een tevreden blik terugkijken op afgelopen jaar!

Ik heb kerst gevierd in het zuiden van Nicaragua met vrienden die ik gedurende reis heb leren kennen. Het was een groot feest met veel eten, rode wijn, zon, mijn surfplank en de golven! Jaja lieve mensen Lotte is een echte surfchick geworden. Nou ja, ik bleef wel 4 hele seconden op het bord staan, dus deze titel volstaat me volledig, niet? Verder lekker veel gevolleybald en boeken gelezen. Na kerst ben ik met Nezzy (beter bekend als mevrouw tiet) naar Ometepe gegaan. Dit hippie-eiland waar alles wordt gerecycled en alles zelf wordt gemaakt (zelfs chocoladepasta, bahhh!!) heb ik heerlijke gesprekken gehad met Nezzy over het leven. Lekker tot rust gekomen en paard gereden (annelies je zou trots op me zijn, ik was een echte dame). Samen met een gids zijn we te paard naar Ojos del Agua gegaan, hetgeen een toeristisch natuurlijke badplaats is. Dit niet wetende zijn we in het water gesprongen in ons ondergoed, haha, mooie ervaring weer!Vanuit Ometepe zijn we weer teruggekeerd naar het strand (San Juan del Sur) om oud en nieuw te vieren met de duizend andere toeristen die maar niet weg leken te komen vanuit dit drink/surf/chilloord. Na een avondje met een glaasje champagne en een hoop rum hebben we de volgende dag nog een dagje bijgekomen van deze heftige nacht en vervolgens vertrokken naar Granada. Granada was heel kleurijk en ik vond het heerlijk om weer terug te keren naar een stad.We hebben allemaal gekke mensen ontmoet en zijn 's avonds naar de stad gegaan waar ik de hele avond spaans heb gesproken met een donkere man die wel met we wilde trouwen. Hij moest me natuurlijk eerst laten zien hoe zijn salsakwaliteiten waren, na te hebben 'gedanst' in een salsabar moest ik hem teleurstellen, hij was erg slecht!! hahaha

In Granada zijn we met een busje naar de Laguna de Apoyo gegaan, dit is een groot meer in de krater van een vulkaan. Hier hebben we gekayakt en heb ik met een zelfgemaakte hengel samen met een kerel uit Canada gevist, helaas zonder succes. Na het vissen heeft hij me naar het hostel gebracht met zijn motor (ik droeg natuurlijk al zijn beschermingsmateriaal), wat een gave ervaring, WAUW (een goede adrenalineshot voor de dag). Na Granada ben ik teruggekeerd naar Leon. Ik ben echt gek op Leon, je kan zo lekker actief zijn in deze omgeving! Toen ik aankwam ben ik op toerenjacht gegaan, ik wilde heel graag de actieve vulkaan Telica beklimmen op korte termijn, maar dit was onmogelijk. Mijn hostel had wel een andere tour op de planning staan die de volgende dag om 05:30 zou vertrekken. Samen met 34 anderen zijn we naar de grens van El Salvador, Honduras en Nicaragua gegaan om daar met 7 liter, matje, slaapzak en eten naar de top van de vulkaan te klimmen (4.5 uur) en daar te overnachten.Wat een mooie natuur en wat een prachtige sunset en sunrise. De wandeling was zo warm, dat ik liters zweet verloor, maar het was echt fantastisch. Ik was vrij moe toen ik terugkwam maar ging toch even socializen en ontmoeten vier avontuurlijke jongens. Ze vertelde me dat ze de vulkaan Telica wilde beklimmen, ze zouden de volgende dag om 12:00 vertrekken zonder gids! AAAAh gaaf, ik wilde zo graag deze vulkaan beklimmen, dus in een opwelling (impulisiviteit) riep ik JA, ik wil! Als enige dame ben ik met deze avontuurlijke mannen op reis gegaan en dit was een hele ervaring. We hebben op een kar gezeten die werd voorgetrokken door twee ossen, we zijn verdwaald, we hebben geslapen onder de sterren, we hebben zelf vuur gecreeerd en gekookt zonder enig materiaal. We hebben gelachen, gehuild, gezweet en geploeterd maar toen we de top bereikte voelde we allemaal zo'n enorme adrenaline in ons lijf. Pura Vida (puur leven) zoals ze hier in costa rica zeggen. Wat een gave ervaring was dit, nog nooit zo'n avotuur meegemaakt.

Na deze fantastische trip ben ik richting San Jose gegaan. Deze stad meteen verlaten om de Canopyingtour te doen in Monteverde. Papa ik raad het je af! Het is een geweldige ervaring, je gaat met een snelheid van soms wel 80km p/h van boom naar boom over dalen. De omgeving is fantastisch en je bent denk ik op een hoogte van meer dan een kilometer. Naast deze al gave ervaring heb ik ook het gevoel gehad van de vrije val, hetgeen de Tarzan Swing ordt genoemd. Ik moest van een platform afspringen en viel 45meter naar beneden en schommelde heel erg hoog. Wat een adrenaline door mijn lijf, ik trilde nog na 15 minuten! In het hostel waar ik verbleef heb ik een aardige man ontmoet (50 jaar, duitser), die me al zijn avotuurlijke ervaringen in Costa Rica vertelde. Ondanks het hier erg duur is overweeg ik toch met hem naar het zuiden te gaan om daar zonder gids rond te trekken en de dieren te zien in het tropisch regenwoud! AAAH Lotte is going into the wild, don't worry i'll come back!!

Momenteel ben ik in San Jose! ik lees me helemaal suf gedurende al deze reizen en geniet intens van alles om me heen!

Lieve vrienden en familie, ondanks ik niet altijd reageer op alle verhalen en berichten vind ik het heel erg leuk om te zien dat jullie geinteresseerd zijn in de verhalen en fotos die ik stuur. Ik geniet van elk moment en leer ontzettend veel van deze ervaringen!

Veel liefs en groetjes

Lotte

Reacties

Reacties

mama

Wat een heerlijk verhaal weer, hoop je snel weer te spreken dikke kus

Anja

Lotte,
ik ben jaloers. Wat een heerlijk verhaal. Je bent echt aan het genieten als ik het zo lees en wat maak je veel mee. Kijk uit naar je volgende verhaal :D
X

Raja

Hoi Lotte,
Leuke verhalen allemaal! Ik kijk uit naar je ervaring in Costa Rica :-)

Groetjes uit de andere kant van de wereld (Vietnam op dit moment)

Carlijn

Hoi Lotte! Wat een goed begin van mijn werkweek: een verhaal uit een warm land :-) Niet dat het hier nou de horrorwinter is geworden waar we voor gewaarschuwd waren... zaterdag heb ik zonder jas klimop staan snoeien in de tuin. Maar toch: ik wil weer zonder jas in het park kunnen zitten en de Maarseveense plassen in rennen (dat zou met jas gewoon een beetje vreemd zijn). Wat gezellig dat je dit jaar weer terug komt trouwens :D

De tieten van Nezzy

Wij zijn groot

Kirsten

Wow lot! heerlijk avontuurlijk verhaal weer! Je maakt een hoop mee! Xxx

maarten

Top verhaal weer nichtje!

groetjes

Han/Anneke

Hallo Lotte, Wat schrijf je leuk over je ervaringen. Je maakt ons haast nieuwsgierig naar dat gebied; alleen zie ik me nog niet die hoge vulkaan op klauteren.
Wij hebben een pool vakantie gehad in CH met heel veel sneeuw en orkaanwinden. Maar ook een paar wolkeloze dagen en dus heb ik nog 4 maal geskied!!! Het was heel gezellig met Ava en Fez erbij. Geniet nog maar veel en dikke kus en tot ziens!!

Josien

Hey susk!!
Wat een avonturen weer! En wat een rijkdom dat je al deze ervaringen nu bij je mag dragen! Ik geniet intens van al je verhalen en foto's, blijf deze vooral posten ;-)
Dikke knuf en kus

Karin

Wauw,wauw,wauw. Het klinkt echt te gek Lotte! Tess zit ook vol interesse te lezen, die heeft nl. Soortgelijke plannen :). Geniet maar lekker verder.
Kus, Karin en Peter

Christian, Evelyn, Fez en Ava

Super Lotte, Het zuiden van CR is helemaal geweldig met ontzettend veel mooie beesten. Ik vond CR alleen wel Fxxx duur. Je kan trouwens ook adembenemend mooi raften daar. Heel veel plezier nog en veel groetjes van ons uit het altijd avontuurlijke Bussum.

Manon

Met een 50-jarige Duitser naar de jungle van Costa Rica? Met of zonder bierbuik en hawaii-shirt? Kijk je wel een beetje uit lieve Lotschen? Anders neem je je spirituele vriendin met haar indrukwekkende wapens toch maar even mee voor de zekerheid; wij willen tenslotte ook rustig slapen in de vrieskou...xxx en pas goed op jezelf!

Esmee

Oh lot, wat fantastisch klinkt het allemaal! Heel veel plezier nog, beloof je dat je heel terug komt? :) We missen je!
Liefs, Esmée

yolande

ben weer helemaal bijgelegen, at een verhalen...Leuk hoor.. Knap hoor al die Zuid Amerikanen onder controle te houden..
Gelukkig dat er nog veel meer backpackers zijn..

Sophie

Liefste Lot,

Ik heb net je laatste bericht gelezen. Wat ben je toch een stoere chick! Heel leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Ik heb natuurlijk ook even uitgebreid je foto's bekeken. Lot, wat zie je er fantastisch uit! Ik had je al geprobeerd te Whatsappen maar dat gebruik je volgens mij nooit. Heel veel plezier. X uit t koude China

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!