lottewolters.reismee.nl

san Pedro de atacama (chile) a Lima (peru)

Lieve vrienden en familie,

een laatste berichtje uit het mooie zuid-amerika alweer. Morgenavond vertrek ik om 20:00 met het vliegtuig terug naar Nederland... Dubbele gevoelens, maar heel erg blij jullie allemaal weer te kunnen zien.

Van San Pedro de Atacama ben ik met de bus naar Iquique gegaan, hetgeen een heerlijk stadje is met geweldige mensen. Ik heb het lekker rustig aan gedaan en was geregeld op het strand te zien met mijn gitaartje! In het hostels gezellige locals ontmoet die mij en een vriendin meevroegen om te gaan paraglyden, ze waren ervaren meesters en moesten oefenen voor een grote belangrijke wedstrijd in brazilie. Nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Na mijn enigszins tegenvallende paraglyde ervaring in sucre, heeft deze vliegtocht me weer helemaal enthousiast gemaakt. Ik heb een uur in de lucht gezeten, van snel tot heel langzaam van rondjes draaien totdat je er misselijk van wordt tot in een rechte lijn richting haven vliegen. Wat een ervaring, het ging heel erg goed en het was echt te gek. Verder ben ik met een grote groep de stad onveilig gaan maken. We gingen naar een discotheek in de buurt en op de tweede verdieping waren er allemaal lekkere hapjes te vinden, dus wij gingen helemaal los totdat we erachter kwamen dat dit voor een verjaardagsfeestje was en het niet de bedoeling was dat wij het opaten. Nog een party gecrashed, oeps! ze konden er gelukkig wel om lachen, we hebben nog een drankje gedronken met het feestvarken. Ik ben met twee kerels en een leuke meisje een prachtige wandeling gaan maken waar we veel vogels en krabbetjes hebben gevonden. Echt prachtig, ik zal als ik thuis kom wat foto´s online zetten.

Onderweg het hele verkeer opgehouden want Lotte moest zo nodig een zieke vogel redden die mogelijk zelfmoord probeerde te plegen om zich met alle moeite op straat te bewegen.... Nou ja engel of geen engel, de vogel leeft nog, hahaha.

Vanuit Iquique ben ik met de groep naar Arica vertrokken. Hier hebben we ook lekker op het strand gezeten en heb ik het grootste ijsje ooit gegeten, wat een feest!! We zijn hier allemaal maar heel kort gebleven, want ik moest al snel door naar Lima voor mijn meditatiecourse. in de haast ben ik mijn goede wandelschoenen vergeten in arica, lekker dom! Nou ja hoop dat iemand met mijn maat er blij van wordt.

Nou ja dan het verhaal waar iedereen op heeft gewacht, mijn meditatieverhaal: de meditatievorm die ik heb gedaan is Vipassana, een oude vorm oorspronkelijk uit India die zich focussed op de sensaties van het lichaam. Het gaat erom dat je beseft dat het leven elke hartslag veranderd en dat niets maar dan ook niets blijvend is. Verder zijn de drie basisbegrippen harmonie, happiness and peace van belang en gaat deze vorm van meditatie uit van de law of nature. We hebben geleerd dat we de liefde moeten delen en dat geld niet gelukkig maakt. Ik heb hele wijze dingen gehoord van de meester Goenka en het was heel erg interessant, maar oh wat was het zwaar. 10 dagen zonder enige vorm van communicatie, 3 uur per dag mediteren zonder van positie te veranderen en daarnaast 10 uur mediteren. en dat met koorts en diaree..... Het was zwaar maar ik heb er zeker wat aan gehad. Maar ik was er na deze 10 intense dagen wel helemaal klaar mee. Ik hoop dat ik gedisciplineerd genoeg ben om de meditatie vol te houden als ik thuis ben. Hier heb ik geen een keer gemediteerd....

Terug in het centrum van Lima een gezellige belg ontmoet waarmee ik naar Hippiesunday ben gegaan om de rest van de vipassana groep te ontmoeten. Hippiezondag houdt in dat alle hippies met hun talenten naar het park gaan om happy brownies te verkopen en hun vorm van kunst te vertonen. Het komt neer op gekke mensen dansend op het ritme van de trommels, pamfluiten en dwarsfluiten rondom het vuur. Andere geven een vuurshow en spelen met hun diabolo! wat een fantastisch spectakel om mee te maken. jammer dat iedereen knetterstoned is, maar het heeft wel wat haha. Heb mijn prima vemaakt met een wijntje (dat erg goed smaakte na een week van gezondheid van ecologische aard..) en mijn gitaar! De volgende dag ben ik naar het oude centrum van lima gegaan en ben ik ga shoppen in de chinese market. Eigelijk alleen maar eten gekocht, wat ik vervolgens heb opgegeten in een parkje waar een enorm festival gaande was. 5 verschillende bands kwamen optreden, waaronder een traditionele zangeres (vreselijk) haha, rockband en op het laatste een salsaband. dit was echt heerlijk. de belg kon wel een paar pasje dus we hebben lekker met de billen geschud. De volgende dag heb ik mijn hostel verlaten om naar een jongen van couchsurfen te verhuizen. Dit is een internetsite waar je gratis slaapplekken kunt vinden en ik had er veel goede verhalen ove gehoord. Helaas was mijn host een vent die een huis in nederland zocht dus mij als een schaduw volgde en me bij elke stap vertelde hoe geweldig ik was niet was. na een dagje strand (waar mijn nederlandse mattie me kwam redden) heb ik deze vent dan ook verlaten om naar Mancora te gaan. Het echte strand..

1 woord voor Mancora: Paradijs. ik heb daar fantastische mensen ontmoet in een hostel aan het strand met een geweldig terras waar ik niet weg te krijgen was. Elke ochtend (nou ja bijna elke ochtend) lekker hardlopen en yoga beoefenen (oke dat was maar 1x). Vervolgens lekker naar d emarkt om de meest verse groeten en fruit in te slaan om vervolgens een heerlijk vega maal te bereiden en dit met de hele familie op te eten. ´s middags lekker zwemmen in de speelse zee of surfen. en elke avond naar de aardappelman voor de overheerlijk gevulde aardappeltjes die hij bereidde. Dit is het goede leven! het was wel vreselijk om de aangespoelde dode vogels elke ochtend te zien. blijkbaar zit er een parasiet oid in het water die alle dieren dood. Het was echt een naar gezicht....

Met pijn in mijn hart heb ik Mancora verlaten om nog een paar dagen te gaan hiken in de bergen. niet nadenkend over het verlies van mijn wandelschoenen kwam ik na 30 uur bussen aan in Huaraz. Prima dat al die mensen hier zo graag willen protesteren, maar doe dat aub even als ik niet in de bus zit... Nou ja niets aan te doen. Eenmaal aangekomen, schoentjes gekocht en een mooie wandeling gaan maken met een zeer spirituele canadees, het een interessante levenswijze. Behandel jezelf net zoals je je eigen kind zou behandelen. dus geen wijn, geen vlees, lekker bewegen en niet teveel snoep en tv. de volgende dag ben ik op aanrader van een zeer goede vriend naar la laguna 69 gegaan. om 06:00 vertrokken en een prachtige wandeling gemaakt. Had wel wat last van de hoogte, maar was alleen dus kon mijn gang gaan met de luchtdruk ik mijn darmen hahaha..... Wat een prachtige wandeling zeg, zeker doen als je in de buurt bent! inmiddels weer in lima aangekomen, gister natuurlijk weer naar hippiezondag gegaan en vandaag is het shopdag!!! ik ga eens even wat mooie souvenirs scoren van mijn laatste centen! Ik moet gaan, mijn buddy wacht

kusssss en tot heeeeeeel snel

Reacties

Reacties

Kirsten

happy brownies? Is dat hetzelfde als spacecake ;) ? Lot, klinkt weer heerlijk! Mancora zeker, baal nog steeds dat wij daar geen tijd meer voor hadden! Nog 2 nachtjes slapen en je bent weer heerlijk thuis! Het mooie weer begint nu een beetje te komen, dus neem maar een paar zonnestralen mee :) !x xx

monique

wat een heerlijk verhaal maar nog fijner dat we dit weekend al je verhalen live te horen krijgen,kan niet w88 dikke knuffels

Renate

wow...lotte, wat heb je een hoop meegemaakt!!
Kan me voorstellen dat je dubbele gevoelens hebt om weer naar huis te gaan. Hier wordt je natuurlijk gemist maar volgens mij in Zuid-Amerika straks ook heel erg!
Goede vlucht en tot gauw.

Sanne

Yeah je komt weer terug! Cool ben benieuwd naar je mancora verhalen *love*. dikke kus Sanne van 's

AnneliesA

Wat een heerlijk verhaal Lot, rust lekker uit voordat je de lucht ingaat!

XX

Karien

Jaaa, morgen is DE dag! Aan de ene kant is het supersnel gegaan, aan de andere kant weet ik nauwelijks meer hoe je eruit ziet ;-) Zal wel even omschakelen worden hier na 7 maanden ultieme vrijheid. Maar er staan alweer genoeg Allura activiteiten op de planning dus dat komt helemaal goed! Tot morgen lieverd!! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!