lottewolters.reismee.nl

HOCHIMIHN CITY

hey lieve vrienden en familie,

het is hier echt genieten! ik zal beginnen bij het begin

Sophie heeft me nog een heerlijke sjaal meegegeven en janne en annemiek hebben me weggebracht, jullie zijn schatten! Ik heb genoten van de kaartjes die ik meekreeg van sophie en janne want ik had een uur vertraging! De vlucht verliep verder prima, alleen had ik de eeste 9 uur geen TV, gelukkig was is zo moe van het heerlijke feest met oud en nieuw dat ik wat kon slapen. Eerste indruk: WARM, CHAOS in het verkeer, wat onwijs veel motorbikes, overal elektriciteitsdraden en veel o;oken natuurlijk heerlijk mijn vriendinnetje karien weer te zien:)!! Na een bijna doodervaring aangezien er een scooter op ons inreed te hebben overleeft zijn we het feit dat we nog leefde maar gaan vieren in de kroeg. De eerste kerel die ons aansprak was een Nederlander, ongelovelijk ze zitten ook overal:) haha. Gelukkig had hij wel een oogje op karien waardoor ons eerste avond als arme backpackers goed verliep (hij betaalde alles!!!) haha. Verder nog gezellig met wat australische backpackers die de dag daarna naar huis gingen gedanst. Het is warm, ik moest echt onwijs wennen en was eigenlijk ook wel heel erg moe, waardoor je volgens mij nog meer gaat zweten! wel lekker geslapen na die saigonslaapmutsjes!

de volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we meteen opzoek gegaan naar een ander hotel. We verblijven in het backpackersgebied dus restaurantjes, slaapplekken en kroegen genoeg!! dit was dus ook niet zo'n probleem! Daarna natuurlijk een traditioneel vietnamees ontbijt gegeten: NOODLESOUP! zooo lekker!! Karien had hochimihncity al een beetje gezien en wist daardoor precies waar we heen moesten, we hebben het oorlogsmuseum dan ook gevonden na 2x te verdwalen! haha nee het ging vrij soepel! Via de overdekte enorme markt (GEZELLIG!!) kwamen we aan bij iets minder gezelligs! Het was erg indrukwekkend om te zien hoe veel leed er is geweest en dat pas 40 jaar geleden! We hebben de gevolgen van de napalm gezien, de martelingen die werd gebruikt bij de communisten (Vietcong) die gevangen werden genomen. een paar voorbeelden: nagels er stuk voor stuk uittrekken, ze letterlijk grillen op een hete plaat. ze blind maken en zout in open wonden gooien. Ze in kleine tijgerhokken gooien die bestaan uit prikkeldraad.. echt vreselijk. Na al deze emoties zijn we het park in gedoken hebben we de vietnamese lekkernijen geprobeerd (wafels) en gekeken naarwat kinderen die dansten. Na de notredam te hebben bewonderd (kathedraal midden in het centrum) gingen we weer terug naar het park waar 's avonds een groot feest was (laatste avond van de nieuwejaars viering). Hier waren veel traditionele bandjes te zien met allemaal verschillen kledij en sound. Het was best grappig. Na een mierzoete ijskoffie te hebben gedronken zijn we aan een kraampje aan de straat gaan eten. Helaas heb je die hier niet zoveel als in Thailand.

Gister moesten we vroeg opstaan voor de mekongtour, om 07:30 verzamelen dus dat was wel pittig! Gelukkig doen we hier niet aan douche (teveel moeite) en halen we ons ontbijt aan de straat;). De mekong is een rivier in Zuid-oost Azie (heel groot) en hier is veel bedrijvigheid te vinden, o.a. in de visserij maar ook dmv floating markets. We hebben rondgevaren (wat erg fijn was ivm de hitte) en een traditionele vietnamese maaltijd gekregen. Daarna zijn we naar een snoepjesfabriek gegaan en lekker dat ze zijn die kokossnoepjes! Natuurlijk wel weer mierzoet! Samen met karien en Asley (aussie boy) probeerde we natuurlijk ook alle verschillende soorten ricewine die asley (34, single en verslaafd aan reizen, eten en drank) heeft gekocht!

We kregen MIERZOETE thee met honing, lime en alcohol, echt smullen Daarna zijn we nog een een klein bootje gaan varen en heb ik het oude vrouwtje geholpen om mee te roeien, dat vond ze echt super fijn!! Wat kunnen de vietnamese dames hard werken zeg, respect!! Na die avond een heerlijk maaltijdje te hebben gegeten zijn karien en ik met Asley gaan karaoke (dat is echt een must hier in AZIE, er zijn veel karaoke bars en veel jongeren doen dit dan ook! hillarisch!

vandaag zijn we weer met de boot weggegaan om de floating market te bekijken, t viel me best tegen. het stelde niet erg veel voor en het waren grote boten! maar toch leuk om gezien te hebben, daarna gingen we naar een rijstfabriek waar ze het proces van noodles lieten zien, we lachen een hoop en het is echt gezellig. in de bus terug naar HCMC (wat 4 uur duurde) hebben we voornamelijk het spel klootzakken gespeeld, heel internationaal en makkelijk spel en verder veel geslapen.

het is een aparte maar heerlijke manier van reizen! morgen ga ik naar de chuchitunnels en daarna gaan karien richting noord naar een national park! om olifanten en tijgers te bewonderen!!


Dank jullie wel voor jullie lieve smsjes, box vol lekkere dingen (Ibizakade), berichtjes, kaartjes en liefde!!

mama hoe is het met je elleboog, doet t nog zeer?? josien ik regel het meteen de foto's meteen als ik terug ben!

dikke zoen en knuffel lotte

ps de foto's doe ik een andere keer, want hier lukt het niet. ik zal het zo nog proberen, maar weinig kans!

Reacties

Reacties

Yeshe

Lieve Lotte, door de hectiek rond oud en nieuw (ben valk ervoor 3 dagen op toernooi geweest) ben ik je nog helemaal vergeten te sms'en... zo stom! Maar zo te lezen heb je er geen tekort aan gehad. Wat een topreis, nu al! Heel veel plezier en ben erg benieuwd naar het volgende bericht!

Mahoh

Wat een lekker spontaan verhaal, lieve Lot! Ik ben blij dat alles goed gaat met jullie; geef Kariensj maar een heeeel dikke knuffel van mij (om haar vervolgens een aan jou te laten geven natuurlijk ;)) Ik zie je al helemaal roeien met dat oude vrouwtje, haha, ik moest erg lachen bij die anekdote; typisch onze sociale Lot! Genieten daar jullie! xxx

Janne

Jeeemig wat hebben jullie al veel gedaan! Klinkt echt super leuk zoveel cultuur in zon grote stad. Maar gadverdamme van die nagels en ogen zeg! Krijg er kippenvel van... Maar shithead is leuk he, dat is nou het enige spelletje dat ik leuk vind.... Beter dan sjoelen in ieder geval haha. Heel veel plezier lot, wat een avonturen! Dikke kusss

josien

wow lot, wat doe je veel in weinig tijd!!! slapen komt er zeker niet meer van ;-) wel fantastische avonturen hoor en leuk dat je die met ons wilt delen!!! minder van die martelpraktijken, maar die horen helaas bij zo'n land als vietnam! kan niet wachten op verhalen over cuchi tunnel!

dikke zoenen

Bo

Jeej wat een verhalen na zo'n korte tijd! Wel gezellig dat jullie nu met z'n tweeën zijn!
Ga er maar van genieten, had je nog gebeld trouwens, maar je was vast aan het dansen ;)
Hele dikke kus xxxx Bo

monique

tjonge wat een verhalen al na 2 dagen,leuk om te lezen dat jullie zo genieten. wij zitten hier in de kou daar mis je dus nx aan. meisje geniet maar lekker verder ,kijk al uit naar je volgende verhaal. dikke knuffel ook voor carien liefs mama

Herman en Yolande

Lot wat een enthousiast verhaal en zo uitgebreid. Leuk om te lezen en ons mee te laten genieten. Je bent er nog maar net en dan al zoveel beleefd. Lekker opsnuiven en doorgaan. Liefs en dikke kus

Inger

Hai Lot!
Goed dat je bent aangekomen en gelijk in die chaos terecht bent gekomen!! Inmiddels uitgerust?
Hier mis je niks, het is koud en er wordt gespeculeerd over een elfstedentocht, maarja je weet hoe dat hier gaat!!
Geniet er van meis!
KUS

Kirsten

Hey lieve Lot,
Je hebt het zo te horen meteen al onwijs naar je zin! Je manier van schrijven is al net zo enthousiast als je persoonlijkheid! Leuk!
Reis je nu eigenlijk georganiseerd of niet?
Ik las op m'n werk dat je een berichtje op je blog had geplaatst en ik heb er de hele dag naar uitgekeken om het te lezen!
Geniet van je verdere reis en ik ben benieuwd naar al je verhalen!

Sanne

Schat, veel plezier daar geniet er lekker van!

liefs sanne

Petor

Hoi Lotte,
Ik lees aandachtig mee met je reisverhalen en ben zo ook een beetje op reis in Viernam wat ik toto nu toe alleen maar van de loempia's kende.
Ben je wel weer op tijd terug voor 't kamp?
Knuffel,
Petor

marthe

klinkt heerlijk lotty, geniet ervan! Je voelde je zeker lekker thuis met die karaoke:). Kus aan karien! xxxxx

Sophie

Lieverd! Ik ben blij iets van je te horen en dat het dus top gaat. Wat prachtig dat je al je zang kunsten hebt kunnen laten horen tijdens het karaoke. Ik hoop dat je niet te veel op had of was er spraken van een belgisch accent in de zang? Ben benieuwd naar de volgende verhalen!!

Hier gaat alles top. Lekker weer aan de studie begonnen en het is erg gezellig in Den Haag. Verder nog wat leuke verhalen, maar die mail ik wel even ;)

Heel veel plezier samen met Karien!

X

lijn

Lotte!


Oeh je bent nu zo dichtbij! Alle noedels nog aan toe! Heel erg veel plezier daar! En geef de party Klits ook een aai over haar bol, ook al is dat onbeleefd in Azie!
Die karaoke vond je vast geweldig?! Ze zingen hier alleen maar heel vats in het Thai. En ik kan geen Thai lezen, dus helaas ;-) jammer. xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!