lottewolters.reismee.nl

Halongbay en Hanoi

hey lieve vrienden en familie,

Na Sapa zijn we met de bus terug gegaan naar Hanoi, een vreselijke rit aangezien er in het eerste uur al van alles aan de hand was. 2 mensen voor ons waren aan het overgeven, ik zat onwijs te janken door kluun 'er komt een vrouw bij de dokter'en het ergste was nog dat harde gejengel van die Vietnamees met rode lange haren waarvan alle liedjes hetzelfde klinken. We kwamen rond 06:00 aan in Hanoi waar karien Vincent weer zag. Hier heeft ze eerder in haar reis 2 weken mee gereist. Hij sloot zich bij ons aan vanaf hanoi. Vincent is voor ons opzoek gegaan naar het goedkoopste hostel en daar hebben we even gelegen. Daarna hebben we fietsen gehuurd en de toeristische trekpleister onder de loep genomen. Zo zijn we naar de literatuurtempel, mausoleum en de eenzuilige pagode geweest. Het was echt een topdag die we afsloten met een 2.5 uur durende spa inclusief 1 uur bodymassage, 50min gezichtsmassage met fruit

Undecided
, een stoomkabine en een jacuzzi. Leuke eerste ontmoeting met Vincent, nou ja brak in ieder geval het ijs!! Daarna zijn we gaan rennen om optijd te komen bij de waterpoppenshow om 21:15, eten zat er niet meer in.... Het was best een grappig gezicht die poppen in het water, het was in het vietnamees dus verzonnen wij als irritante nederlanders er zelf wel een komisch verhaal bij! Daarna zijn we het nachtleven nog even gaan bekijken en hebben we lekkere cocktailtjes gedronken voor veel te veel geld!! ach ja is dat goedkoop leven toch nog ergens goed voor! ik ben een beetje mijn eigen gang gegaan, karien en vincent hadden heel wat bij te kletsen en daar had ik niet zo'n zin in! ik wilde dansen, gek doen en vooral nog meer mensen ontmoeten. Zo heb ik een aantal jongens en een meisje uit woerden gespot. Gezellig mee gebabbeld en een biertje mee gedronken. 's avonds nog even mijn dansmoves laten zien, reactie van publiek: oehh die grote witte reus kan nog dansen ook! jaja;)!! haha. De volgende dag zijn we met de bus naar halongcity gegaan, hier was echt geen reet te beleven. we hebben met zn drietjes wat gegeten en daarna ben ik alleen op stap geweest.. opzoek naar gezelligheid. Ik kwam in een local disco waar alle vietnamese losgingen. Het was hillarisch om te zien hoe een vietnamees meisje mij probeerde te koppelen aan al haar vrienden. Haar vrienden gaven mij bier (jammer dat ik bij elke slok weer YO moest zeggen terwijl de muziek met 120decibel door mijn oren toeterde) en probeerde indruk te maken met verschillende dansstijlen. ik voelde me echt goed daar in mijn ranzige pakje aan, de lustige mannen beoordelen! na een uurtje geloofde ze niet meer dat ik getrouwd was (ik balen dat ik nooit ringen draag) en ben ik maar weg gegaan. de volgende dag gingen we met een toer naar Halongbay. Na een half uur te hebben gewacht op een groep die uit hanoi zou komen, kwam ik erachter dat onze paspoorten nog in ons hotel lagen... oeps!! Gedurende het wachten hebben we nog even wat extra drinken en lekkers gehaald (op de boot is dat echt niet te betalen)..... Drie keer raden wie er ook met ons op de boot zaten.. Jaja mijn vrienden uit Woerden, ik natuurlijk best blij! Het zijn aardige gasten en ik kan me met hen prima vermaken! Het was echt prachtig op het water, wat een gave natuur. de ene rotsberg nog mooier dan de ander, jammer dat het regende maar dit hield ons niet tegen om boven op het dek te zitten en van het uitzicht en de wodkacola te genieten! De volgende dagmoesten we vroeg opstaan om op de nuchtere maag te gaan kayakken! Het was zooo mooi, maar mijn bootpartner kon er maar half zo veel van genieten als ik. Hij had nogal een kater!! Het kwam er dus op neer dat ik de helft van de tijd in mijn eentje moest pedellen! maar gelukkig kan deze lotte (bijnaam: pippi langkous) dat wel aan;) hahaa! Deboot vertrok richting een grot! Het was nogal toeristisch (er liep zelfs een vrouw met hoge naaldhakken de grot in) maar erg mooi. De guide vertelde ons over de legendes en zag de vreemdste vormen in de stenen, jaja als nuchtere nederlander is het moeilijk om in deze fantasiewereld mee te gaan. Hij vertelde ons ook dat halong bay is ontstaan door een draak (natuurlijk.... alles is hier ontstaan door draken) die een enorme vuurbal in het water heeft gespuugd. Deze zorgde ervoor dat de rotsbergen uit het water rezen.. mooi verhaal!

De groep van 3 dagen en 2 nachten werden afgezet op het eiland Cat Ba en wij zouden (om 11:00) weer naar huis gaan. Daar hadden we natuurlijk geen zin in, dus zijn we er ook maar af gegaan in de hoop dat er een goedkope ferry zou zijn die ons terug zou brengen naar halongcity. We zijn op de motorbikes naar CatBacity gegaan, het was een prachtige rit. Ik catba hebben we lekker gegeten en ben ik naar de kapper geweest (slecht besluit), ik heb bij terugkomst in hanoi meteen 3 mutsen gekocht die mij de winter door moeten helpen! op de terugweg (naar de ferry) zijn we gestopt bij een aantal grotten, maar deze waren lang zo mooi niet als de eerste grot die we hadden gezien. Het was toch erg de moeite waard geweest en we waren blij dat we t hadden gedaan. Helaas moesten we wel 1.5 uur in de kou zitten wachten op de boot. Ik vermaak me prima met de boeken die karien me allemaal toeschuift. ik ben dus ook begonnen in boek 3 ' haar naam is sarah'. De boot naar halongbay duurde 4 uur en het was koud!!!! We konden nergens binnen zitten dus zijn we dicht tegen elkaar aangekropen, hebben we veel orio koekjes gekocht (Vet isoleert=goed tegen kou)!! en heb ik als afleiding het boek zitten lezen en zag karien af en toe heen en weer rennen om warm te blijven. Eenmaal terug in halong bay was er weer niets te doen, lekker vroeg naar bed gegaan na een potje yatzee (das ons favoriete spel) en morgen lekker terug naar hanoi! Wat een rotweer is het hier.

Na een lange reis (hoe goedkoper, hoe langer het duurt) kwamen we rond 15:00 aan in hanoi. Nog een paar uurtjes samen om te eten, te knuffelen en te kletsen en dan zouden we toch echt uit elkaar moeten gaan. Ik heb vincent en karien nog maar even wat private time gegeven, ik zou karien die avond gelukkig nog zien. na een paar uur mezelf te hebben vermaakt, usb-stick gevonden na een 2 uur durende tocht door de stad (iedereen wees de andere kant op) en nog een paar kadootjes voor karien gekocht om ons mooie tijd af te sluiten. we hadden om 21:00 afgesproken in le pub (de bar van de dure drankjes) en hebben nog lang gekletst en geknuffeld. om 23:00 moesten we toch echt afscheid nemen. Zij ging naar laos met haar groep. Vandaag ben ik lekker souvenirs aan t kopen en al mijn geld aan het spenden (ohh ik word daar iets te goed in, maar goed dat ik weg ga) En over een paar uur vliegen kan ik jullie weer in mijn armen sluiten!

dikke kussen uit Hanoi en bedankt voor al jullie lieve reacties, smsjes en gedachten aan mij!

Reacties

Reacties

Sophie

Lotje!
Wat een prachtig verhaal weer! Ik lach me helemaal dood! Ik vraag me vooral af hoe je aan de bijnaam pippi langkous komt!? Ik heb zo mijn vermoede. Verder waren de uitgaan verhalen ook hilarisch. Ik zie het al helemaal voor me, jij wild aant dansen met al die vietnamezen....

Hier gaat het allemaal top. Ben druk aant studeren, maar het is nog niet zo veel stress, dus leuk. Heb deze week 2 dagen in de bieb in Amsterdam gezeten. Ik heb de afgelopen weken elke keer maar 1-2 dagen les in Den Haag, wel erg relaxt want dat treinen staat me helemaal niet meer zo aan.

Ik denk dat je vakantie/reis er alweer op zit! Ik ben blij dat je weer terug komt :)

X Sooooof

Kirsten

Lieve Lot,

Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen en wat ontzettend jammer dat je weer naar huis moet (alhoewel ik er heel veel zin in heb om je weer te zien, dus we moeten snel een eet-date afspreken!!!!!) !

Ik ben wel heel benieuwd naar je kapsel... Hebben die vietnamezen het echt zo verprutst?

Tot gauw!!!
xxxx

lijn

Lotte!!!!!! Ik zie je over iets van een week :) Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

herman en yolande

hele goede terugreis.....en bedankt voor je gezellige, levende verhalen.....
kisssss

Yeshe

Oeh, bijna! Topreis heb je wel gehad toch? Zie je snel lieverd!

Mahoh

Private time, zozo, ik ben benieuwd :p
Kom maar veilig weer terug naar ons! xxx

mama

he lot ik heb weer erg gelachen om je verhaal. Gezellig om je morgen weer te zien. Hoop dat je dan wel uitgejankt bent. Mijn naam is sara is ook nogal heftig.!! dikke knuffels mama

Evelyn

Lieve Lotte,

Het was ontzettend leuk je verhalen te lezen!
Hele goede reis terug en we spreken elkaar snel!

veel liefs, Evelyn, Christian en neef Fez

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!